Książki|promocje
PODSTAWY INFORMATYKI
Koszyk
mój koszykCena:29.99PLN

Przewodniczacy Kolegium Redakcyjnego:
Prof. n. dr hab. inż. Wacław PRZYBYŁO
Opiniodawcy:
Prof. zw. dr hab. inż. Czesław CICHOŃ
Prof. zw. dr hab. inż. Jan B. OBRĘBSKI
Redaktor techniczny: Mgr inż. Marcin MAZNIEWSKI
Redaktor techniczny: Mgr inż. Magdalena HELIŃSKA
Projekt okładki: Mgr inż. Marcin MAZNIEWSKI
Skład komputerowy: Mgr inż. Marcin MAZNIEWSKI
Wprowadzenie -- Wacław Przybyło.
Wstęp do systemów liczbowych. Podstawy logiki matematycznej -- Wacław Przybyło, Marcin Mazniewski.
Systemy liczbowe i ich reprezentacja -- Wacław Przybyło, Paweł Lewowicki.
Wybrane zagadnienia z architektury komputerów -- Marcin Mazniewski, Paweł Lewowicki.
Omówienie współczesnych systemów operacyjnych. Wprowadzenie do systemu LINUX -- Marcin Mazniewski.
Podstawy programowania systemów komputerowych. Język C / C++ -- Wacław Przybyło, Marcin Mazniewski.
SPIS TREŚCI
Spis rysunków
Wprowadzenie
Wstęp do systemów liczbowych. Podstawy logiki matematycznej
Wstęp
Podstawy logiki matematycznej
Omówienie najważniejszych operacji logicznych
Reprezentacja liczb w postaci wielomianowej
Podstawy systemów informacyjnych
Omówienie najważniejszych pojęć z teorii zbiorów
Algorytm, program komputerowy, postacie informacji...
cdn ...
Literatura
Systemy liczbowe i ich reprezentacja
Wprowadzenie
System dwójkowy
System heksadecymalny
Kodowanie
Informacja cyfrowa
Wybrane zagadnienia z architektury komputerów
Pojęcie systemu mikroprocesorowego
Podstawowe definicje i klasyfikacja pamięci
Pamięci ROM
BIOS (Basic Input Output System)
Procedura POST
BIOS Setup
Układy wejścia/wyjścia
Operacje wejścia/wyjścia
Operacje wejścia/wyjścia z pośrednim sterowaniem przez mikroprocesor (DMA)
Pamięć wirtualna
Hierarchia pamięci
Zasada działania pamięci wirtualnej
Koncepcja pamięci podręcznej (cache)
Monitory i adaptery graficzne
Zasada działania monitora
Inne rodzaje ekranów
Budowa i działanie adapterów graficznych
Karty SVGA
Karty akceleratorowe i koprocesorowi
Grafika trójwymiarowa i magistrala AGP
Grafika trójwymiarowa
Magistrala AGP
Właściwości magistrali AGP
Dyski twarde i elastyczne
Fizyczna zasada zapisu na nośnikach magnetycznych
Sposoby kodowania informacji przy zapisie magnetycznym
Budowa i działanie napędu dysku elastycznego
Fizyczna struktura zapisu na dyskietce
Dyski twarde
Budowa mechaniczna dysku twardego
Master Boot Record (główny rekord ładujący) i tablica partycji
Rekord ładujący
Tablica rozmieszczenia plików (FAT)
Profilaktyka dysku twardego
Tryby transmisji
Magistrala USB
Omówienie współczesnych systemów operacyjnych. Wprowadzenie do pracy z systemem Linux
Wstęp
Wprowadzenie do systemu Linux
Podstawowe polecenia i programy dostępne w systemie Linux
Praca w środowiskach graficznych
Uzupełnienie
Podsumowanie
Użyteczna literatura i zasoby w Internecie
Podstawy programowania systemów komputerowych
Wstęp
Wprowadzenie do programowania - piszemy program w języku C
Przegląd najważniejszych elementów
języka C++
Programowanie w języku C++
Programowanie obiektowe - język C++
Uzupełnienie
Podsumowanie
Dodatek 1 - Analiza poprawności programów komputerowych przy pomocy narzędzia DDD
Sposoby uruchamiania DDD
Opis interfejsu graficznego programu DDD
Wykorzystanie debugera do kontroli działania programu
Podsumowanie
Dodatek2 - Biblioteki statyczne i dynamiczne w Linuxie
Literatura
Prof. n. dr hab. inż. Wacław PRZYBYŁO
Opiniodawcy:
Prof. zw. dr hab. inż. Czesław CICHOŃ
Prof. zw. dr hab. inż. Jan B. OBRĘBSKI
Redaktor techniczny: Mgr inż. Marcin MAZNIEWSKI
Redaktor techniczny: Mgr inż. Magdalena HELIŃSKA
Projekt okładki: Mgr inż. Marcin MAZNIEWSKI
Skład komputerowy: Mgr inż. Marcin MAZNIEWSKI
Wprowadzenie -- Wacław Przybyło.
Wstęp do systemów liczbowych. Podstawy logiki matematycznej -- Wacław Przybyło, Marcin Mazniewski.
Systemy liczbowe i ich reprezentacja -- Wacław Przybyło, Paweł Lewowicki.
Wybrane zagadnienia z architektury komputerów -- Marcin Mazniewski, Paweł Lewowicki.
Omówienie współczesnych systemów operacyjnych. Wprowadzenie do systemu LINUX -- Marcin Mazniewski.
Podstawy programowania systemów komputerowych. Język C / C++ -- Wacław Przybyło, Marcin Mazniewski.
SPIS TREŚCI
Spis rysunków
Wprowadzenie
Wstęp do systemów liczbowych. Podstawy logiki matematycznej
Wstęp
Podstawy logiki matematycznej
Omówienie najważniejszych operacji logicznych
Reprezentacja liczb w postaci wielomianowej
Podstawy systemów informacyjnych
Omówienie najważniejszych pojęć z teorii zbiorów
Algorytm, program komputerowy, postacie informacji...
cdn ...
Literatura
Systemy liczbowe i ich reprezentacja
Wprowadzenie
System dwójkowy
System heksadecymalny
Kodowanie
Informacja cyfrowa
Wybrane zagadnienia z architektury komputerów
Pojęcie systemu mikroprocesorowego
Podstawowe definicje i klasyfikacja pamięci
Pamięci ROM
BIOS (Basic Input Output System)
Procedura POST
BIOS Setup
Układy wejścia/wyjścia
Operacje wejścia/wyjścia
Operacje wejścia/wyjścia z pośrednim sterowaniem przez mikroprocesor (DMA)
Pamięć wirtualna
Hierarchia pamięci
Zasada działania pamięci wirtualnej
Koncepcja pamięci podręcznej (cache)
Monitory i adaptery graficzne
Zasada działania monitora
Inne rodzaje ekranów
Budowa i działanie adapterów graficznych
Karty SVGA
Karty akceleratorowe i koprocesorowi
Grafika trójwymiarowa i magistrala AGP
Grafika trójwymiarowa
Magistrala AGP
Właściwości magistrali AGP
Dyski twarde i elastyczne
Fizyczna zasada zapisu na nośnikach magnetycznych
Sposoby kodowania informacji przy zapisie magnetycznym
Budowa i działanie napędu dysku elastycznego
Fizyczna struktura zapisu na dyskietce
Dyski twarde
Budowa mechaniczna dysku twardego
Master Boot Record (główny rekord ładujący) i tablica partycji
Rekord ładujący
Tablica rozmieszczenia plików (FAT)
Profilaktyka dysku twardego
Tryby transmisji
Magistrala USB
Omówienie współczesnych systemów operacyjnych. Wprowadzenie do pracy z systemem Linux
Wstęp
Wprowadzenie do systemu Linux
Podstawowe polecenia i programy dostępne w systemie Linux
Praca w środowiskach graficznych
Uzupełnienie
Podsumowanie
Użyteczna literatura i zasoby w Internecie
Podstawy programowania systemów komputerowych
Wstęp
Wprowadzenie do programowania - piszemy program w języku C
Przegląd najważniejszych elementów
języka C++
Programowanie w języku C++
Programowanie obiektowe - język C++
Uzupełnienie
Podsumowanie
Dodatek 1 - Analiza poprawności programów komputerowych przy pomocy narzędzia DDD
Sposoby uruchamiania DDD
Opis interfejsu graficznego programu DDD
Wykorzystanie debugera do kontroli działania programu
Podsumowanie
Dodatek2 - Biblioteki statyczne i dynamiczne w Linuxie
Literatura